The Great Plastic Bake Off

Wij zijn trotse partner van The Great Plastic Bake Off! Als co-founder ontwikkelen we momenteel een concept voor het grootschalig verwerken van plastic afval. KAESS is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie, inclusief branding en merkidentiteit.

PARTNERS

The Great Plastic Bake Off

CATEGORIE

Concept | Branding | Animatie

WEBSITE
greatplasticbakeoff.com

Het probleem

Tegen 2050 zal er meer plastic dan vissen in de zee zijn. Dit illustreert de plastic vervuilingscrisis die we momenteel meemaken, die het leven in onze oceanen en op het land beïnvloedt.

Bakken met plastic

Sinds 2018 ontwikkelt en exploiteert het team achter The Great Plastic Bake Off (GPBO) de mobiele ‘Fuse Kitchen’. Hiermee kun je waar dan ook ter wereld plastic afval omzetten in bouwmaterialen. Dit zijn dikwandige producten (fit-for-purpose) zoals straatstenen, dakpannen of keerwanden. De Fuse Kitchen kan zo dicht mogelijk bij de bron van plastic afval worden geplaatst om er ter plekke een product van te maken dat direct inzetbaar is.

Op deze manier helpt de Fuse Kitchen de wereld om op een duurzame manier zijn overtollige plastic afval kwijt te raken door het in te zetten als een waardevolle grondstof.

Brand concept

Ecologisch

Plastic afval op een grootschalige en duurzame manier verwerken en hiermee vervuiling en druk op de leefomgeving tegengaan.

Economisch

Door lokale verwerking van plastic afval in direct bruikbare en verhandelbare bouwmaterialen, stimuleren we ondernemerschap en werkgelegenheid. De noodzaak om bouwmaterialen te importeren wordt bovendien kleiner.

Sociaal

Bewustzijn en actiebereidheid creëren op het gebied van afvalmanagement bij inwoners en toeristen, ten behoeve van natuur, economische ontwikkeling en het behoud van erfgoed en cultuur.

Partners & Sponsors