The Great Plastic Bake Off:

Van waardeloos afval naar waardevolle grondstof

Sinds 2018 ontwikkelt en exploiteert het team achter The Great Plastic Bake Off (GPBO) de mobiele Fuse Kitchen. Hiermee kun je waar dan ook ter wereld plastic afval omzetten in bouwmaterialen.

Scroll

Concept | Branding | Animatie

The Great
Plastic Bake Off

Sinds 2018 ontwikkelt en exploiteert het team achter The Great Plastic Bake Off (GPBO) de mobiele Fuse Kitchen. Hiermee kun je waar dan ook ter wereld plastic afval omzetten in bouwmaterialen. Dit zijn dikwandige producten (fit-for-purpose) zoals straatstenen, dakpannen of keerwanden. De Fuse Kitchen kan zo dicht mogelijk bij de bron van plastic afval worden geplaatst om er ter plekke een product van te maken dat direct inzetbaar is. Op deze manier helpt de Fuse Kitchen de wereld om op een duurzame manier zijn overtollige plastic afval kwijt te raken door het in te zetten als een waardevolle grondstof.

Transforming plastic waste into durable building material

Trotse partner

KAESS is als trotse partner van GPBO verantwoordelijk voor de marketing en communicatie, inclusief branding en merkidentiteit. De positionering volgt de drie impactpijlers van het GPBO concept:

  • Ecologisch: plastic afval op een grootschalige en duurzame manier verwerken en hiermee vervuiling en druk op de leefomgeving tegengaan.
  • Economisch: door lokale verwerking van plastic afval in direct bruikbare en verhandelbare bouwmaterialen, stimuleren we ondernemerschap en werkgelegenheid. De noodzaak om bouwmaterialen te importeren wordt bovendien kleiner.
  • Sociaal: bewustzijn en actiebereidheid creëren op het gebied van afvalmanagement bij inwoners en toeristen, ten behoeve van natuur, economische ontwikkeling en het behoud van erfgoed en cultuur.

Dit alles leidt tot positieve impact wat zich vertaalt in inspirerende content en publiciteit.

Wil je een project starten?

NEEM CONTACT OP